Hem och tillbaka hem igen

Jag har varit en sväng i Stockholm över helgen, egentligen ingenting speciellt men det var nog så välbehövligt. Känslan av att vara hemma var stark och så upplyftande. Dock var det när jag kom tillbaka till Paris imorse som det hände något märkligt. Känslan av att komma hem kom tillbaka. Den kom smygande när jag satte mig på linje fyra och åkte de två stationerna mellan Gare du Nord och Château Rouge. Den blev starkare när jag gick uppför afro-hårsgatan och den kulminerade när jag satte nyckeln i låset och möttes av den unkna och svinkalla luften i min grotta. Inte med bästa vilja i världen kan jag säga att det var ett kärt återseende, men på något sätt har jag lyckats binda mig så mycket till min tillvaro här att jag skapat mig ett hem. Inte bara en lägenhet, utan en plats som jag kallar hemma, vilket är en ganska chockartad insikt. Det är 34 dagar kvar tills jag lämnar mitt nyfunna franska hem och återvänder till ursprunget.

Kommentarer
Postat av: Bernard

Ja, jag kommer ju inte att stanna i mitt nyfunna hem här i Odense länge iaf, that's for sure.



Det var inte länge sedan vi sågs! Men 34 dagar, det går fort det ska du se!

2008-11-03 @ 18:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0