En orgie i svenskhet och en kväll i Paris

Idag bestämde jag och Alexandra oss för att göra en högst olaglig resa ut till Ikea. Ikea som är svenskare i Frankrike än vad det är i Sverige.

Här är Alexandra med svensk  varmkorv och mina inköp.

Det här är mina fynd.  Det kanske ser ut som att jag kommer att frossa en del i svenska onyttigheter, men de flesta sakerna är inköpta i ett visst syfte. Dels planerar vi en adventsfika med våra osvenska vänner och eftersom jag har en teori om att samtliga 12000 Paris-svenskar snart kommer att storma Ikea för att köpa upp sig på de svenska läckerheterna kunde jag inte nog inpränta i Alexandra vikten av att vara ute i god tid om man vill ha sin glögg. Dels ska jag och Alexandra en dag då vi är riktigt trötta på fransmännen njuta av en hederlig svensk fikastund med våra ballerina-kex. Det lämnar bara bilarna och lingonsylten till mig. Men det kanske är lika så gott. Det oidentifierbara svarta i förgrunden är för övrigt diskhandskar som går under namnet plastis. De är de yttersta beviset för att jag nu blivit en så självständig kvinna som jag hoppades att jag aldrig skulle behöva bli. Mitt avlopp behöver rensas.
Jag säger ingenting mer.
 När jag kommit försent till lektionen och sedan suttit mig igenom två timmars grammatikövningar mötte den här synen mig på väg hem genom luxembourg-trädgården.

 Solen sken och värmde, barnen åt sockervadd och lekte med segelbåtar i dammen och blommorna blommar fortfarande. Det finns vissa fördelar med att befinna sig söder om Stockholm en höstvkäll i slutet av oktober trots allt.

Kommentarer
Postat av: C

jag rensar avloppet utan handskar :)

2008-10-22 @ 20:45:08
URL: http://cinderella.blogg.se/
Postat av: Mari

Du ska då alltid vara värst!

2008-10-22 @ 21:14:45
Postat av: Karin

UUUiiii!

Jag rensar inte avloppet :)

2008-10-23 @ 15:17:08
Postat av: Helen

Låter ju skitmysigt allt det där:) Vad som låter ännu bättre är att du kommer hit snart!!! Saknar dig! Puss

2008-10-26 @ 10:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0